Ciddi Alerjik Reaksiyonu Olanlara Aşı Uyarısı

Ciddi Alerjik Reaksiyonu Olanlara Aşı Uyarısı

İngiltere İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Ajansı, ciddi alerjik reaksiyonu olanlara aşı uyarısında bulundu. Ajans çalışanları şimdilik, Pfizer/BioNTech aşısından şimdilik uzak durmalarını önerdiler.

Ciddi Alerjik Reaksiyonu Olanlara Aşı Uyarısı

İngiltere Ulusal Sağlık Hizmetleri tıbbi direktörü Stephen Powis, 2 sağlık çalışanının aşı olduktan sonra alerjik reaksiyon göstermesi üzerine ciddi alerjik reaksiyonu geçmişi olanların Pfizer aşısı olmamalarını önerdi. 

Bu 2 kişinin önlem olarak herhangi reaksiyon geçirmeleri durumunda müdahale için yanlarında adrenalin oto enjektör yani EpiPens taşıdıklarını belirtildi. Aşılanmadan sonra bu kişilerin anaflaksi bezeri semptomlar geliştirdikleri ve gerekli müdahalelerin yapıldığı, şu anda durumlarının iyi olduğu da eklendi. 

Pfizer/BioNTech ve İngiltere İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Ajansı, bu durumu ve aşıyı bu açıdan tekrar  gözden geçirileceğini söylediler. Bilim insanları tüm aşıların küçük de olsa bir alerjik yan etkisinin olabileceğini fakat bunun büyütülmemesi gerektiğini belirtiyorlar. Bu alerjik reaksiyonların sadece aşılara değil yiyeceklere de karşı gerçekleşen normal bir anafilatik reaksiyon olduğunu belirtiyorlar.

Yazan: Selim ÖZTEMEL

Kaynak*

YouTube Kanalımız

Selim Öztemel (Platin Yazar) hakkında 1370 makale
Çılgın Fizikçiler ve Bilim İnsanları kurucusu, yazarı, YouTube kanalı editörü.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*