Çölyak Hastalığına Karşı Yeni Bir Çözüm

Çölyak hastalığı ince bağırsağın, gluten adlı proteine karşı ömür boyu süren bir hassasiyettir. Çölyak bir otoimmün hastalığıdır. Dünya nüfusunun yüzde 1’inde bu otoimmün hastalığı bulunuyor. Çölyak hastalığı için henüz kesin bir tedavi kesin bir ilaç yoktur. Bilim insanları antikor fragmanları veya nanopartiküler kullanarak duyarsızlaştırma dahil olmak üzere çeşitli tedaviler üzerinde çalışılıyor. Ama şu zamana kadar hiçbir ilaç onaylanmadı. Fakat şimdi yeni bir tedavi üzerinde çalışılıyor.

Çölyak Hastalığına Karşı Yeni Bir Çözüm

Mainz Tıp Üniversitesi’nden Detlet Schuppen ve ekibi, glutenin önemli bir indirgeme süreci üzerinde etkili olan aktif bir bileşen geliştirdi. Gluten ince bağırsakta kısmen parçalanır ve mukoza zarı tarafından emilir. Çölyak hastalarında transglutaminaz-2 enzimi aşırı etkin olması, gluten parçalarının bağışıklığı etkinleştiren ve inflamatuar bir biçime dönüşmesini sağlar. Son olarak test edilen etki maddesi ZED1227, transglutaminaz-2 enzimini engelleyerek son adımı önlüyor.

Çölyak hatalığının bu önleyici madde ile ne kadar etkili tedavi edilebileceğini araştırmacılar, 7 Avrupa ülkesinden 160 hastanın atıldığı faz 2a araştırmasıyla test edildi. Katılımcılara standart miktarda gluten ve farklı dozlarda ZED1227 ve plasebo verildi. Altı haftalık araştırma sürecinden sonra sonuçlar; ZED1227 etki maddesini kullanan katılımcıların çölyak hastalığı belirtileri görülmemiştir. Doz ne kadar yüksekse etkisi de o kadar fazla olmuştur. Bu açıdan ZED1227, klinik olarak etkisi araştırılmış ilk çölyak ilacı olmuştur.

Bu araştırma sonucu olumlu olduğu için faz 2b araştırması gerçekleştirilecek. Bu araştırmaya glutensiz beslenmek zorunda kalan çölyak hastaları da katılacak.