Hücre Gençleştirme Yöntemi ile Göz Hastalıklarına Tedavi

Yaşlılığa bağlı göz bozukluğuna karşı önemli bir adım atıldı. Bilim insanları hücre gençleştirme yöntemi ile farelere görme yetilerini geri getirmeyi başardılar. Bu tedavi insanlarda glokom hastalığı yani göz tansiyonu ve yaşlılığa bağlı göz bozukluklarına karşı uygulanabileceği belirtiliyor. Harvard Üniversitesi’den David Sinclar bu tedavi yönteminin demans tedavisinde bile etkili olacağını düşünüyor.

Tedavi yöntemi hücreleri geri programlamaya yarıyor ve böylelikle hücreler hasarlı bölgeleri onarıyor.  Sinclar bu tedavi yöntemi ile glokom tedavisinin 2 yıl içerisinde gerçekleşebileceğini umuyor. Yaş ilerledikçe hücre yenilenmesi azalıyor ve sonunda duruyor. İşte buna engel olmak için bilim insanları kök hücreleri üretebilen bir süreç geliştiriyorlar. Bu hücre yeniden programlamayı başlatacak dörtlü protein kokteylinden oluşuyor.

Bu hücreler aşılanan görme engelli farelerde, göre. Kayıplarının %50 azaldığı görüldü. Henüz diğer hayvan türlerinde denenmeyen bu tedavi bu alnada önemli bir umut taşıyor. İleri zamanlarda bu yöntem daha da geliştirilerek beyin hücre tedavisinde de kullanılabileceği düşünülüyor.

Yazan: Selim ÖZTEMEL

Selim Öztemelhttps://cilginfizikcilervbi.com
    Çılgın Fizikçiler ve Bilim İnsanları kurucusu, yazarı, YouTube kanalı editörü.